Karibu! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Eline - WaarBenJij.nu Karibu! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Eline - WaarBenJij.nu

Karibu!

Door: Eline Andeweg

Blijf op de hoogte en volg Eline

05 September 2014 | Tanzania, Arusha

Hamjambo allemaal,

Hier mijn eerste blog vanuit Njiro! Dit is het 'dorp' waar ik in verblijf de komende weken.
Gisteren om 10:00 uur ben ik de lucht ingegaan met de KL0571 richting Kilimanjaro. Eerst m'n mama en m'n schatje nog gedag gezegd en even lekker uitgehuild bij de gate.
Ik had leuke mensen naast mij in het vliegtuig. Een man uit China, hij woont in Dar Es Salaam en is werkzaam in de telecommunicatie, een vrouw uit Arusha, zij woont al 45 jaar in Tanzania en komt oorspronkelijk uit Duitsland en een jongen, rond mijn leeftijd, die voor 2,5 maand in Arusha is voor zijn opleiding.
Zij hebben mij ook geholpen met de formulieren in het vliegtuig, want daar begreep ik natuurlijk weer niets van, oh en ik moest ook nog een verklaring afgeven dat ik geen Ebola heb.. ok.

Mama zegt altijd tegen iedereen dat ik niets eet in het vliegtuig en alles laat staan. Ik heb dit keer al m'n eten op. M'n vlucht kon niet beter, want ik kreeg pizza!!! De mensen die mij goed kennen weten dat je mij daar erg gelukkig mee kan maken hahaha. Ik zat met een big smile in die airplane toen ik zag dat ik dat kreeg! Shoutout to #KLM for the good meal!

Eenmaal aangekomen op Kilimanjaro Airport moest ik mijn visum aanvragen. 50 dollar moest het kosten, ik had geen dollars bij mij dus ik gaf €50,-. Daar waren ze erg blij mee want ik kreeg geen wisselgeld meer terug hahaha, boeven!
Nadat ik mijn koffer had gevonden werd ik opgehaald door James, hij is werkzaam voor de Future Stars Academy en hij heeft mij naar 'huis' gebracht. De Masai beveiliging heette mij hartelijk welkom: Karibu! Karibu! How are you?? I'm fine... Asante! Het Swahili vloog meteen om mijn oren, welcome to Africa.
Ook werd ik welkom geheten door 2 dames, zij hebben vrijwilligerswerk gedaan in een dovencentrum in Arusha en zijn nu aan het genieten van hun laatste dagen middels Safari en het beklimmen van de Kilimajaro. Ik heb ook direct kennis gemaakt met de termieten in het huis. Lekka!

Vannacht heb ik heerlijk geslapen in mijn stapelbed (samen met m'n teddy die ik van vriendjelief heb gekregen <3), een lichtelijke claustrofobische reactie van m'n klamboe, maar dat ter zijde.
Vanmorgen heeft Marit mij opgehaald, zij is van de organisatie. Wij zijn samen met de Dala Dala naar de stad gegaan. Dala Dala's zijn een soort kleine busjes die je vervoeren voor ongeveer 20 cent. Verwacht er niet teveel van, de busjes worden helemaal volgepropt, mensen, kippen, het maakt allemaal niet uit, als ze maar goed gevuld zijn.
Eenmaal aangekomen in de stad hebben wij mijn visum in orde gemaakt voor het vrijwilligerswerk. Daarna hebben we wat gegeten in het Africa Café. Ik heb patatjes gegeten :). Alfred, de oprichter van de FSA (Future Stars Academy) was inmiddels onderweg naar FiFi, dat is ook een café, waar hij ons zou ophalen om naar een spuiterij te gaan. De FSA krijgt namelijk binnenkort namelijk een eigen busje met FSA logo en kleuren om de kids te vervoeren naar wedstrijden en trainingen. Tot slot zijn we naar TGT gegaan, waar het voor staat weet ik even niet meer, maar dat is in ieder geval the place to be op vrijdag heb ik gehoord. Dit keer ging ik alleen even kijken. Er komen daar allemaal westerlingen naar toe om een potje te voetballen en daarna het voort te zetten met een 'derde' helft. Volgende week ben ik van de partij!

Vanavond ga ik ergens een drankje doen en morgen haalt Marit mij op. Wij gaan naar een wedstrijd kijken, haar man speelt tegen het oudste team van FSA U19 en daarna gaan we borrelen met Nederlandse vrienden van haar. Nu ga ik powernappen en al m'n indrukken laten bezinken.

Asante (bedankt) voor het lezen van m'n blog! En de volgende zien jullie vast snel weer verschijnen.

Bye! Xxxx


  • 05 September 2014 - 16:49

    Jo:

    haaaaaaaaaaaaaaaaa wijffie leuk dat je het voor de thuisblijvers bij hou ,ik had van steef gisteren al gehoord dat je goed was aangekomen.......gelukkig...pff het is toch een hele onderneming en dat in je eentje zo n knappe lieve meid kijkkie goed uit schat.in dat verre afrika...wij gaan ons opmaken voor het feestweekend van ons en ok een bietje nog jou cluppie omc dikke kuzzzzzzzzzzzzzzzz

  • 05 September 2014 - 17:14

    Cathy:

    Hoi lieverd, fijn dat je zo'n goede reis hebt gehad!! Was al op de hoogte gebracht door je moeder!!
    Zal even wennen zijn, gelukkig ben je wel wat gewend van Thailand!! ! Gelukkig kan je ook af en toe nederlands spreken!! Hoop dat je een onwijs leuke tijd zult hebben, dan zijn die weken zo voorbij!
    Pas goed op jezelf!!! Xxxxxxxxxopa en oma!!

  • 05 September 2014 - 18:14

    Angelique:

    Heee lientje

    Wat leuk om je blog te lezen
    Je moeder heeft gisteren heel de tijd het vliegtuigje gevolgd op de pc zodat ze
    Precies wist waar je zat.Af en toe een lichtelijke paniek omdat het vliegtuigje
    van de radar was verdwenen hahahhah.
    Fijn dat je goed gegeten
    t en lekker geslapen heb.
    Geniet er van en wij zijn trots op jou .xxxDe buren

  • 05 September 2014 - 18:39

    Arie:

    Ha die Lien ! Leuk om je blog te lezen , zo blijven we op de hoogte !
    Suc6 daar en pas goed op jezelf xx

  • 06 September 2014 - 14:01

    ONA:

    Lieve Eline,

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt,ik denk dat je heel veel avonturen zal beleven,
    en zeker met alle beestjes daar.
    Geniet ervan 6 weken zijn zo om.
    Dikke knufffffffffffffffffff van omie en Arretje.

Tags: #Arusha, #Africa

Eline

Bucketlist: - Japan - Filipijnen - Cuba - Nepal - Bahamas, Pig Island! - New York - Dubai - Istanbul - Australië

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 319
Totaal aantal bezoekers 12632

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 08 November 2016

Cape Town

10 Maart 2016 - 26 Maart 2016

The Phillipines

29 November 2015 - 11 December 2015

Ola Mexico!

04 September 2014 - 12 Oktober 2014

Tanzania 04-09-2014!

Landen bezocht: