3 days left... THE PHILLIPINES! - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Eline - WaarBenJij.nu 3 days left... THE PHILLIPINES! - Reisverslag uit Dordrecht, Nederland van Eline - WaarBenJij.nu

3 days left... THE PHILLIPINES!

Door: Eline Andeweg

Blijf op de hoogte en volg Eline

07 Maart 2016 | Nederland, Dordrecht

Hi allemaal,

Vanaf hier kunnen jullie weer mijn blogs volgen, zoals jullie dat ook gewend waren met mijn reis in Afrika!
Er is ook nog een blog te vinden over mijn reisje naar Mexico van december 2015, alleen waarbenjij.nu heeft wat problemen met de koppeling tussen hun website en Facebook dus ze worden helaas niet gelijk gekoppeld aan Facebook :(.

Maar goed, 10 maart vertrek ik dan eindelijk. Ik kan écht niet wachten, ik heb er ontzettend veel zin in en ik ga hele gave dingen doen! Om een paar voorbeelden te noemen: naar de sloppenwijken in Manilla, met een zipline van 750 meter van het ene naar het andere eiland, zwemmen met walvishaaien, naar een gevangenis zonder muren (ja, echt! het bestaat!) en de rest verklap ik nog lekker niet! Ik ben ook volgens mij de enige die het leuk vind, want iedereen zegt dat ik gek ben (en dankje, dat wist ik al)... ''jaaa je gaat toch zeker niet alleen?'' Nou, mooi wel! Wat een rust. Ik kan volledig mijn eigen keuzes maken zonder met iemand rekening te hoeven houden. Dat is voor mij nu écht even genieten. Oh ja, een ook veel gehoorde opmerking is: ''jij weet het ook altijd wel uit te zoeken hé, van die achterlijke landen?'' Yes, that's me! Ik houd van avontuur, gekkigheid, het liefst de meest rare culturen en bovendien zie ik dit weer als een ontdekkingstochtje... naar mezelf! Op zo'n reis als dit leer je jezelf goed kennen, je komt in aanraking met een andere cultuur, je zult keuzes moeten maken, er is niemand die je helpt etc. etc. Een goede én leuke leerschool, toch?

Inmiddels begint mijn backpack ook al vol te raken en heb ik me goed ingelezen in het land, de risico's, maar vooral ook wat handig is om in je backpack mee te nemen en wat je absoluut niet moet doen of moet thuis laten. Handigheidjes zijn bijvoorbeeld: een hamam handdoek gebruiken als strand handdoek. Hamam handdoeken zijn bovendien multifunctioneel want stel dat je nou in een hostel terecht komt met smerige lakens, dan kun je dat ook als laken gebruiken óf in de taxi's is het altijd -14 graden voor je gevoel omdat ze die airco's zo achterlijk koud zetten, dan kun je dat hamam doek lekker om je heen slaan. Een andere fijne tip die ik op internet las was om een rolletje tape te kopen, want stel dat je klamboe kapot is, dan kun je dus je klamboe even ''plakken''. Het aanschaffen van sneldrogende handdoeken was ook nog geen eens zo'n slecht idee... ze kosten wel de hoofdprijs, maar goed, wie wat koopt heeft wat. Het is een handdoek dat nauwelijks iets weegt en ruimte in beslag neemt. Ja ja, wat een handige tips allemaal hé? Wat fijn dat het internet er vol mee staat want ik hoef het wiel gelukkig niet zelf meer uit te vinden.

Morgen, dinsdag, is mijn laatste werkdagje voor de vakanie en woensdag heb ik de hele dag om te gaan hollen (leuk hoor pff); dingen kopen, dit nog even doen, dat nog even doen... backpack inpakken... en dan maar hopen dat ik niets vergeet. En zo wel, jammer dan! Vanaf donderdag ga ik me helemaal nergens meer druk over maken en volop GENIETEN.

Ik vlieg donderdag om 12:30 uur met China Airlines. Wil je me stalken/ in de gaten houden en zien wanneer ik waar in de lucht hang? CZ0308/ CZ3091 zijn m'n vluchtnummers. Het zijn er 2 omdat ik nog eventjes een overstapje van vier uur moet maken in China, Ghangzou!

Voor nu allemaal een fijne avond en jullie zien de volgende, echte echte blogs, wel verschijnen! en uhhhh tot de 26e!

Xxx Eline

P.S. Bij voorbaat alvast sorry voor alle jaloersmakende foto's en filmpjes die ik ga posten!

  • 07 Maart 2016 - 20:37

    Andries:

    Ben benieuwd naar je belevenissen.
    Hele fijne vakantie.
    Ga je zeker volgen.
Eline

Bucketlist: - Japan - Filipijnen - Cuba - Nepal - Bahamas, Pig Island! - New York - Dubai - Istanbul - Australië

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 232
Totaal aantal bezoekers 12687

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 08 November 2016

Cape Town

10 Maart 2016 - 26 Maart 2016

The Phillipines

29 November 2015 - 11 December 2015

Ola Mexico!

04 September 2014 - 12 Oktober 2014

Tanzania 04-09-2014!

Landen bezocht: