M'n ervaringen in Capetown!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline - WaarBenJij.nu M'n ervaringen in Capetown!! - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline - WaarBenJij.nu

M'n ervaringen in Capetown!!

Door: Eline Andeweg

Blijf op de hoogte en volg Eline

30 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi,

Wauw... De tijd vliegt zo hard dat ik vergeten ben te bloggen. Oeps!

Dinsdag heb ik het rustig aan gedaan na de flinke klim naar Lions Head. Een dagje strand klonk goed, dus dat is het ook geworden. Ik heb de koude zee getrotseerd tot vier keer toe en heb een kleurtje mee kunnen pikken. 'S avonds een pizza zitten weg te werken, van jawel: Dominos!

Woehoeee, woensdag was het zo ver. Ik werd rond 10.30 uur opgehaald en na een rit van 2,5 uur arriveerde ik in Gansbaai. Allereerst kreeg ik samen met de groep een lunch en een korte briefing. Daarna mocht je nog je handtekening op een formulier zetten. Volgens mij heb ik getekend dat het m'n eigen risico is en dat de organisatie niet verantwoordelijk is als ik word opgegeten door een hongerige witte haai ofzo.
Daarna kregen we een wetsuit aan en gingen we de boot op. Als je normaal zeeziek word, dan was je op deze boot kots misselijk geworden met alle golven. Super veel wind. Gelukkig had ik nergens last van. Groepje voor groepje mochten we de kooi in en er zaten best een hoop haaien. Soms vielen de haaien de kooi aan om hun lokaas prooi te vangen wat uiteraard toch niet lukte. Een aantal zijn zich helemaal rot geschrokken haha. Toen ik eenmaal in de kooi zat vond ik het totaal niet eng. Wat wel spannend was, was dat het water best troebel was. Zodra de man "get down" zei, wist je wel dat je onder water moest gaan, maar op het allerlaatste moment zag je de haai pas. Indrukwekkende, mooi beesten en ze zijn helemaal niet eng (vanuit de kooi althans). Jaws heeft ons allemaal heel gelaten, zonder kleerscheuren hebben we stuk voor stuk de boot weer verlaten. We eindigden met een soepje en zijn daarna weer terug naar huis gereden, waar Marjolein en Suzanne alweer op me zaten te wachten voor een dinertje. Lekker!!
Daarna zijn we met een hele groep naar Longstreet gegaan; dé straat met vele junks, intimiderende mensen, bars, restaurants, winkeltjes en clubs. Echt veilig heb ik me niet gevoeld. Club 169, waar wij heen gingen, stond bekend om het zakkenrollen. Leuk om te weten als je daar net binnen stapt, haha. Maar we hebben ons vermaakt!

Donderdag heb ik uitgeslapen. Ik was daar zo aan toe. Ik was eindelijk eens niet gewekt om 7 uur door allerlei kut mensen die lawaai maken of hun alarm laten aanstaan. 'S middags ben ik met Marjo naar de souvenir market geweest waar ik een petje, een kettinkje en een sleutelhanger heb gekocht. In de avond zijn we met z'n 12-en een dikke burger gaan eten bij Jeffreys ofzoiets. Bizar lekker gegeten voor €8!!

Eergisteren ben ik met Marieke, uit Sneek, naar Muizenberg gegaan. We zouden gaan surfen maar er stond super veel wind dus dat werd 'm niet. We pakten de lokale trein en hebben ons kapot gelachen om wat "eerste klas" inhoud en dat voor €2, 35 minuten heen en terug. We hebben wat gewinkeld, rondgekeken en als hoogtepunt van deze dag hebben we de eekhoorns gevoerd. Super inspiratie volle dag was dit... Not. Wel gezellig, dat dan weer wel.

Gisteren heb ik een dagtrip gedaan. Eerst eventjes op de boot wat zeehondjes gekeken en daarna reden we door voor mijn hoogtepunt van de dag. Lekker 12 kilometer mountainbiken. GADVERDAMME. Ik heb de hele reis vervloekt. Schijt hekel aan. Wel onwijs genoten van het uitzicht. Nog meer heb ik genoten van de lunch. Dit was echt super lekker: curry pasta salade, ciabatta broodjes met tziziki en salade. Nom nom nom. Vervolgens zijn we naar Cape Point en Kaap de Goede Hoop gereden waar ik weer zoet was met mn favoriete bezigheid: HIKEN. Leuk joh. Ik ben wel blij dat ik het heb gedaan want daardoor heb ik wel veel mooie dingen gezien. Tot slot gingen we naar de pinguïns in Boulders Beach, Simons Town. De Afrikaanse pinguïns vonden me alleen niet zo aardig toen ik een selfie wilde maken met ze want ik ben gebeten hahaha. Kut beesten!

Vandaag ben ik met de kabelbaan met alle 65- plussers/ gepensioneerden en alle overige luie mensen naar de top van de Tafelberg gegaan. Uitzicht was niet toppie want er was veel bewolking. Maarja kan wel zeggen dat ik er ben geweest HAHA. Vanavond laatste avondje met Marieke en alle leuke mensen uit het hostel. Morgen om 06:00 uur pak ik de bus naar George (m'n eerste bestemming op de Gardenroute!) ik heb er zin in!!!

Al met al weer hele leuke dagen gehad. Ik vermaak me nog wel eventjes.

Xxx
Eline

Bucketlist: - Japan - Filipijnen - Cuba - Nepal - Bahamas, Pig Island! - New York - Dubai - Istanbul - Australië

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 308
Totaal aantal bezoekers 12624

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 08 November 2016

Cape Town

10 Maart 2016 - 26 Maart 2016

The Phillipines

29 November 2015 - 11 December 2015

Ola Mexico!

04 September 2014 - 12 Oktober 2014

Tanzania 04-09-2014!

Landen bezocht: