Safari! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Eline - WaarBenJij.nu Safari! - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Eline - WaarBenJij.nu

Safari!

Door: eline andeweg

Blijf op de hoogte en volg Eline

24 September 2014 | Tanzania, Arusha

Mamboooo friends,

De afgelopen twee dagen ben ik op safari geweest. Wat een belevenis! Echt waanzinnig.

Santos, onze gids, kwam ons ophalen met de Landrover om 08:30 uur! Het was een behoorlijk stuk rijden, het eerste deel van de reis door de stad, maar na een halfuurtje rijden gingen we out of town en begon ik beetje bij beetje het gevoel te krijgen in het ''echte'' Afrika te zijn. Vanuit de drukke stad, vol met auto's, winkeltjes, huizen en veel mensen werd het gebied steeds bosrijker, liepen er ineens ezels op de weg die we soms moesten ontwijken met onze wagen en zagen we Masai mensen lopen met hun kudde vee. Indrukwekkend. Even later reden we langs een Masai markt, waarbij de koeien van eigenaar wisselen, de geiten hun weg naar de slacht vinden en waar zij hun groenten en fruiten verkopen. Om de beentjes even te strekken, ging ik de auto uit om wat mooie foto's te maken van de omgeving. Echter kreeg ik weinig tijd hier voor omdat allerlei Afrikanen om mij heen stonden om kettingen te verkopen. Hapana asante (nee bedankt) en weg was ik, snel de auto weer in om onze weg te vervolgen richting de echte Lion King area.

Na een flinke reis kwamen we eindelijk aan bij Tarangire National Park, waarbij Santos eerst even de fee's moest afrekenen. Daar wordt echt goud geld aan verdiend!!! Hobbelend reden we het park binnen waar we al gauw Impala's spotten. Even later zagen we olifanten, zebra's, gnoes die over de weg heen speerden, buffels en gazelles. We hebben van alles gezien. Ik heb niet alleen ontzettend genoten van de dieren maar ook van de omgeving. Door de felle zon is het landschap kurk droog, het gras is zo droog als stro en alles is erg stoffig. Zo nu en dan naderde ons een andere Landrover/Jeep en kregen we een flink stofwolk over ons heen. Na een paar uur durende ''game view'' zijn we naar het Migunga tented camp gebracht. Mijn verwachtingen waren laag, want dit was overigens de goedkoopste accommodatie. Eenmaal aangekomen, werd mijn koffer getild, werden we verwelkomt door een goed Engelse sprekende gastheer met een glaasje ijsthee. Vervolgens zijn wij naar onze tent gebracht. Ik had gewoon een tent verwacht, zoals wij dat in Nederland opzetten op een camping, maar ik keek mijn ogen uit naar de luxe mooie tent die wij aangewezen kregen. Een lodge was absoluut overbodige luxe in mijn ogen en veel minder leuk dan deze ''basic'' accommodatie. Een tent met alles er op en er aan: een bed met een klamboe, een normale douche (welke echt héérlijk was!) en een toilet incl. licht, wat het ook nog eens deed. Wauw! 's Avonds hadden we een drie gangen menu waarbij ik als voorgerecht witte kool met wortelsalade en een olijf kreeg (nee, dit vind ik niet lekker, dat is voor konijnen), als hoofdgerecht biefstuk met aardappels en wat groente en als toetje chocolade mousse.
's Nachts flink wakker gehouden door alle geluiden uit de rimboe om mij heen. De apen waren volgens mij nog actief die rond onze tent rondzwierven en de krekels waren ook in hun element.

De volgende ochtend ging de wekker al vroeg, 05:30 uur. Auw, pijnlijk na een nacht slecht geslapen te hebben, maar het ontbijt maakte al veel goed aangezien er een lopend buffet was met scrambled egg, gebakken aardappeltjes en wat fruit. Heerlijk! Heel mijn buik volgegeten, want wat er 's middags in mijn lunchbox zou zitten was nog een raadsel. Toen vertrokken we naar de Ngorongoro krater. De ochtendzon was fel en naarmate we verder de bush bush in reden werd de omgeving mooier en mooier, ontzettend groen, bosrijk, water en bergen. Schitterend. Eenmaal aangekomen bij de Ngorongoro krater kregen we de gelegenheid wat mooie plaatjes te schieten. De krater is de grootste ingestorte vulkaan ter wereld met een doorsnee tussen de 17-21 kilometer. Hobbelend door de omgeving kwamen wij aan bij de Masai village. ''Do you want to take a look in our village? We ask $50 for it'', aldus iemand van de Masai. Ik heb mijn onderhandel kunsten even tevoorschijn getoverd want dat vond ik wel erg veel geld. Uiteindelijk mochten we voor twee personen voor $20 naar binnen. Zo doen we dat! Het was een warm welkom want er stonden zo'n 20 masai warriors voor ons te dansen en te zingen. Karibu to our village!!! We kregen een Masai ketting om en dansten met ze mee. Vervolgens mochten we in hun hut kijken en vertelde een Masai man over hun manier van leven. Zij leven van hun gevangen prooi (geit), eten het vlees en drinken het bloed.
Daarna zijn we de krater ingereden om de dieren te bekijken. Leeuwen, vier mannetjes vlak langs de weg, ze staken heel rustig de weg over, de echte Lion King. We hielden ons muisstil zodat we mooie foto's konden maken. Tevens ontelbare gnoes op de vlakte, veel zebra's met jongen, enkele struisvogels, antilopen, jakhalzen, giraffen en natuurlijk, top of the bill: olifanten. Er stak er zelfs een over vlak achter onze Landrover! Ook buffels gezien, die bij de "Big five" horen. Big five zijn de 5 moeilijkst te bejagen dieren te voet. Ooit zo genoemd door jagers.
Het zijn: olifanten, leeuwen, buffels, luipaarden en neushoorns. Die laatste twee hebben we niet gezien. De neushoorns schijnen weinig gezien te worden omdat zij zich nauwelijks voortplanten en de luipaarden verstopten zich denk ik voor ons. Wel nijlpaarden, heerlijk dobberend in de waterplas.

Al met al was het een prachtig en onvergetelijke ervaring en heb ik erg genoten van al het moois om mij heen!

Asante sana voor het lezen en badaaye, tot later <3!

P.S. Een zwarte wouw, een roofvogel heeft mij nog te pakken gehad. Hij heeft mijn pannenkoek gestolen en nam nog een stukje mee van mijn duim. Auw!
Eline

Bucketlist: - Japan - Filipijnen - Cuba - Nepal - Bahamas, Pig Island! - New York - Dubai - Istanbul - Australië

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 243
Totaal aantal bezoekers 12644

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 08 November 2016

Cape Town

10 Maart 2016 - 26 Maart 2016

The Phillipines

29 November 2015 - 11 December 2015

Ola Mexico!

04 September 2014 - 12 Oktober 2014

Tanzania 04-09-2014!

Landen bezocht: