What an adventure! (Oslob and Siquijor!) - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Eline - WaarBenJij.nu What an adventure! (Oslob and Siquijor!) - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Eline - WaarBenJij.nu

What an adventure! (Oslob and Siquijor!)

Door: Eline Andeweg

Blijf op de hoogte en volg Eline

13 Maart 2016 | Filipijnen, Cebu City

Hi guys,

Ik wil jullie even laten weten dat het goed met me gaat en dat ik het ontzettend naar mijn zin heb!

Na mijn korte nacht in CebuCity pakte ik om 03:00 uur snachts de nachtbus naar Oslob. Wat een reis! De taxi chauffeur dacht dat hij Schumacher was en reed als een malle naar de bestemming. Als je last hebt van hobbelige reizen met allerlei slingerbochten, dan had je absoluut niet in deze bus moeten zitten, want al had je een paar Primatours ingenomen dat had je het alsnog niet overleefd. Gelukkig had ik er geen last van en vond ik het ritje in de "achtbaan" wel leuk! Bovendien heb ik de helft van de rit geslapen, ondanks het harde gerem van de chauffeur en het harde getoeter!

Na drie uurtjes met de bus kwam ik aan bij de plek waar ik kon zwemmen met walvishaaien. Al snel ontmoette ik weer nieuwe vrienden: 2 Filipijnse meisjes van mijn leeftijd. Ontzettend lieve meiden. Met hun heb ik de walvis haai Tour gedaan. Eentje daar van kon niet zwemmen, dus samen met Ruth ben ik het water in gegaan om te kijken wat de onderwater wereld ons te bieden had. We hebben veel walvishaaien gezien en ze waren super groot, ik denk zo'n 10 meter! Ik ben echt een held geweest, want normaal durf ik het water niet in zonder reddingsvest maar dit keer heb ik het gewoon geflikt. Woehoeee! (ik moest wel want anders kon ik geen foto maken met de walvishaaien duhhhh).

Daarna hebben de meiden me meegenomen naar de watervallen. We gingen met twee scooters heerlijk crossend langs het mooie heldere water. Bij de watervallen had je diverse niveaus en hoe verder je ging hoe leniger en technischer je moest zijn. Je moest best een stuk omhoog klimmen om op het mooiste punt te komen en ik, de heldin, heb het nog gedaan ook. Ik had namelijk een gentleman bij me, onze gids, en hij hielp me overal... Soms durfde ik namelijk niet of had ik onvoldoende balans.
S avonds heb ik met de twee meiden een dorm gedeeld. Het was mijn eerste ervaring in een hostel en i liked it! Wat ook zo leuk was... Ik moest naar het toilet en nadat ik was geweest wilde ik doortrekken maar er was geen water, zo'n 4 uur lang. Toen was ik wel weer even in paniek, als je snapt wat ik bedoel... (Oeps!!)

S ochtends ben ik de volgende dag om 05:00 uur opgestaan. Jaaa, het is een wonder. Mijn ritme is hier zo anders. Ik ga rond 20:00 uur slapen en sta rond 06:00 uur meestal op. Ik wil namelijk niets missen. Maar goed, ik ben dus met een bus naar een klein haventje gegaan nadat ik afscheid had genomen van de Filipijnse meiden. Ik vond het wel jammer want het was super gezellig met ze... Dus ik dacht shittt ik ben weer alleen. Maar na de boottocht van een halfuur kwam ik op het eilandje Dumaguete, hier moest ik overstappen naar de volgende boot. Na een klein ritje met een Jeepney (lees: lokaal vervoer, klein rot busje, volgepropt met locals, lekkere zweet oksels naast me en mensen die me aanstaarden omdat ze denken welke gek uit het buitenland gaat d'r nou in zo'n Jeepney? Nou ik! Kost maar 20 cent... Moeten wel op de kleintjes letten natuurlijk) kwam ik aan bij het haventje voor de boot naar Siquijor en binnen no time had ik weer drie nieuwe vrienden! 2 Filipijnse meiden uit Manilla en een Duitse meid wonend in Spanje. De Filipijnse meiden ga ik de 24e ontmoeten in Manilla en wat leuks mee doen. Met Anja, de Duitse meid, heb ik na aankomst op Siquijor een tricycle gepakt naar een hostel. And guess what? Ik zit pal aan het strand met een privé strand en het is geweldig. Alleen de slaapplaats is niet zo top. Het is een slaaphok met 12 man, 6 stapelbedden en een klein hok 2 in 1: wc en douche. Hahaha. Maarja voor 9€ per nacht kan je niet tobben toch? En de rest maakt het allemaal dubbel en dwars goed.
Morgen ga ik een dagtripje doen! Jullie horen later van me!

Ik ga afsluiten, want ik ga weer even verder met genieten van dit paradijs. Soms kan ik gewoon niet geloven dat ik hier ben. Het is echt een droom die uitkomt.

Byeeeee xx

  • 13 Maart 2016 - 10:09

    Connie:

    Klinkt waanzinnig allemaal!!! Geniet ervan!

  • 13 Maart 2016 - 10:11

    Cathy Andeweg:

    Hoi lieverd,
    Ben blij dat je zo aan het genieten bent!Lees met plezier je blogs!
    Nog veel plezier verder!!
    Xxxxxxx

  • 13 Maart 2016 - 10:22

    Opa Andeweg:

    Hoi kleinkind!!!!Ik ben wel een erg beetje jaloers hoor.Toen wij het er thuis over hadden,mocht ik mee.....had ik het maar gedaan!!!!Wat een belevenissen allemaal en je weet ze goed te verslaan!!!!Als ik nog kan lopen ga ik bij je volgende reis zeker mee,gezellig samen met grootvader op stap.Hou je haaks!!!!!!

  • 13 Maart 2016 - 10:48

    Marion:

    Hey Eline,
    Geweldig amusant om iedere keer je verslag te lezen.
    Haha een Duitse vriendin erbij. Het is nog leerzaam ook!
    Ik ben benieuwd naar je volgende belevenissen.

    Veel plezier,
    Marion

  • 13 Maart 2016 - 11:16

    Roland:

    Waanzinnig avontuur kleine.
Eline

Bucketlist: - Japan - Filipijnen - Cuba - Nepal - Bahamas, Pig Island! - New York - Dubai - Istanbul - Australië

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 12691

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 08 November 2016

Cape Town

10 Maart 2016 - 26 Maart 2016

The Phillipines

29 November 2015 - 11 December 2015

Ola Mexico!

04 September 2014 - 12 Oktober 2014

Tanzania 04-09-2014!

Landen bezocht: