Siquijor Paradise - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Eline - WaarBenJij.nu Siquijor Paradise - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Eline - WaarBenJij.nu

Siquijor Paradise

Door: Eline Andeweg

Blijf op de hoogte en volg Eline

14 Maart 2016 | Filipijnen, Cebu City

Heeee,

Even een korte snelle blog als update want ik heb het te druk met genieten.

Gisteren was er een feestje bij het hostel naast ons en dit feestbeest wilde natuurlijk wel even kijken wat er te doen was. Het was een heerlijke mix van mensen: Nederlanders, Duitsers, Canadezen, Filippijnen en Engelsen. Iedereen was behoorlijk onder invloed van drank, behalve ik, maar dat maakte de pret niet minder. Ik heb de hele avond DJ gespeeld, dus dat ging van Afrikaanse musiki tot aan bachata en Dancehall. Gelukkig konden ze de muziek waarderen! Na een tijdje arriveerden er Deense jongens en toen veranderde de sfeer, dus op het hoogtepunt van de avond ben ik samen met een ander Nederlands meisje weg gegaan. We liepen over het strand en er was een super heldere sterrenhemel. Dus we zijn neergeploft op het strand tussen de krabjes en hebben ontzettend genoten van de sterren en alle geluiden van de beestjes om ons heen. De nacht in het slaaphok (slaapzaal, dorm) heb ik ook overleefd en ik vond het nog gezellig ook... Wakker worden met allerlei verschillende mensen! Beter dan alleen toch?

Vanmorgen heb ik pal aan het strand ontbeten. Ik ben de dag gestart met een verse ananassap en rijst en een eitje. Wat is het toch heerlijk wakker worden met zo'n ontbijtje met als uitzicht een paradijs!

Daarna heb ik een scooter gehuurd de hele dag voor €6... Máár, daar kwam dan nog wel €2 benzine bij, poe poe! Paspoort of iets dergelijks hoefde ik ook niet achter te laten, dus ik had hem eigenlijk wel willen stelen, want ik had een roze scooter en die zag er super schattig uit. Ik heb heel het eiland rondgereden en dat was geweldig! Wat je allemaal tegenkomt tijdens zo'n reisje is zo leuk... Handje klap met alle kinderen die je tegenkomt, naar iedereen zwaaien en hallo zeggen, mensen die varkens per scooter vervoeren, de onderbroekjes van kinderen die buiten aan de waslijn langs de weg hangen te drogen, vier mensen op één scooter, de kippies die aan het rond scharrelen zijn, alle zelf gebouwde houten huisjes en zo kan ik nog wel wat voorbeelden noemen! Uiteraard was mijn lunch ook aan het strand, maar dit keer in een hangmat. Heel vervelend.

Dat was het weer voor nu. Ik krijg namelijk mijn avondeten zo geserveerd en ik wil de kat en de konijntjes van 12 dagen oud nog even aaien.

Daaaaaag! X

  • 14 Maart 2016 - 12:55

    Roland:

    Wat een prachtig avontuur. Genieten!

  • 14 Maart 2016 - 13:45

    Isje:

    Leuke verhaal, zo te lezen heeft het voordeel ook nadelen,, mooi weer elke dag, paradise op arde met ern ander dingen minder: genieten wat je hebt en wat je doet! Liefs ,, Isje /Fred

  • 14 Maart 2016 - 19:41

    Cathy Andeweg:

    Weer genoten van jouw genieten!!!

  • 15 Maart 2016 - 10:46

    André:

    Mooie belevenissen. Veel plezier! Groetjes
Eline

Bucketlist: - Japan - Filipijnen - Cuba - Nepal - Bahamas, Pig Island! - New York - Dubai - Istanbul - Australië

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 12635

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 08 November 2016

Cape Town

10 Maart 2016 - 26 Maart 2016

The Phillipines

29 November 2015 - 11 December 2015

Ola Mexico!

04 September 2014 - 12 Oktober 2014

Tanzania 04-09-2014!

Landen bezocht: