From Siquijor to Bohol! - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Eline - WaarBenJij.nu From Siquijor to Bohol! - Reisverslag uit Cebu City, Filipijnen van Eline - WaarBenJij.nu

From Siquijor to Bohol!

Door: Eline Andeweg

Blijf op de hoogte en volg Eline

16 Maart 2016 | Filipijnen, Cebu City

Hooooi!

Gisteren ben ik met mijn scootertje de bergen in gereden om de watervallen te bekijken en dat was echt mooi! Super helder mooi blauw water. Ik heb een prachtig plaatje kunnen schieten voor in m'n plakboek, welke al thuis op me ligt te wachten. Stiekem kan ik niet wachten om al m'n mooie foto's er in te plakken en overal lekker teksten bij te kladderen, zoals ik tegenwoordig met elke reis doe. Helaas heb ik niet zo lang kunnen genieten van het uitzicht want na tien minuten voelde ik me ineens helemaal niet lekker. Het was een hele klim naar de watervallen en daarna moest ik dus, terwijl ik me echt ellendig voelde, nog in de volle hitte terug naar mijn scooter klauteren. Ik ben als een maf naar m'n hostel gereden met 80 km p/u zonder helm, over drukke kruisingen, zand, steentjes etc. (Nogmaals, sorry mama!) want uhhhh als je iets verkeerd hebt gegeten en je nodig naar het toilet moet in deze hitte dan is dat echt geen pretje! Vol gas, huppaaa! Daarna ben ik even voor drie uurtjes m'n stapelbed in gedoken en naast me lag nog een Filipijnse vent van ongeveer 50 jaar te knorren. Tja, soms tref je het, maar soms ook niet.

In de middag ben ik onder de palmbomen verder gaan slapen en daarna voelde ik me al snel beter. Uiteraard moet ik m'n kleurtje hier bij houden, ben nog zoooo witjes (ik lieg) dus heb een uurtje in het water gelegen wetende dat het dan ongemerkt snel gaat met donker wit worden en dat is nou precies wat ik wil.

'S avonds was er weer een en al gezelligheid in het hostel naast ons. Dus met een mannetje of vijftien hebben we de boel weer heerlijk op stelten gezet. Drankspelletjes doen, een beetje met elkaar kaarten, op bachata dansen op het strand, gewoon slap ouwehoeren... We hebben het allemaal gedaan. Rond een uurtje of twee was iedereen of dronken of super moe dus we besloten ons te verplaatsen naar het strand. Een paar gingen eerst even naakt zwemmen want die hadden het blijkbaar warm en daarna zijn we weer neergeploft op het strand met de groep... Een lekker muziekje opzet ondertussen en hebben we de heldere sterren opnieuw bewonderd.... Toch een soort van romantisch! Daarna hoorde ik van iemand uit mijn dorm dat hij die nacht een kakkerlak in z'n bed had. Dus ik wilde uiteraard niet gaan slapen... Uiteindelijk lag ik om 4 uur in bed en heb ik de eerste twee uur geen oog dicht gedaan. Lang leve de kakkerlakken! Oh, de vliegende torren zijn trouwens ook niet mijn vrienden en vliegen soms lekker om m'n hoofd heen of tegen me aan.

Vanmorgen ben ik vertrokken van Siquijor naar Dumaguete en ben inmiddels aangekomen op het eiland Bohol. Ik was de slaaphokken even zat dus ik deel nu met een Duitse meid een double room. Ik ga zo eens even kijken wat voor spannends ik dit keer ga eten. Ik denk rijst met ei of pasta met saus as always hahaha.

Morgen ga ik een dag tripje doen en wat vrienden weer zien die ik op de heenreis in Manilla ontmoette. Ik ga naar de kleine aapjes met grote ogen... Tarsiers! Spookdiertjes! Alleen ik moet dan wel even m'n mond houden als ik daar ben want van herrie raken ze gestrest en dan gaan ze dood en dat willen we natuurlijk niet. Een bezoekje aan de Chocolate Hills staat ook op de planning.

Adiosssss x Selamat (Thanks) for Reading my blog!

  • 17 Maart 2016 - 07:18

    Roland:

    Weer mooi geschreven. Ik voel de hitte bijna. :-)
    Hugs
    Ro
Eline

Bucketlist: - Japan - Filipijnen - Cuba - Nepal - Bahamas, Pig Island! - New York - Dubai - Istanbul - Australië

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 286
Totaal aantal bezoekers 12689

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 08 November 2016

Cape Town

10 Maart 2016 - 26 Maart 2016

The Phillipines

29 November 2015 - 11 December 2015

Ola Mexico!

04 September 2014 - 12 Oktober 2014

Tanzania 04-09-2014!

Landen bezocht: