Vertrek & aankomst Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline - WaarBenJij.nu Vertrek & aankomst Kaapstad - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline - WaarBenJij.nu

Vertrek & aankomst Kaapstad

Door: Eline Andeweg

Blijf op de hoogte en volg Eline

19 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Hi allemaal,

Hier mijn eerste blogje over mijn trip naar Kaapstad. Uiteraard zal dit de minst spannende blog zijn, want zoals jullie weten (of niet) ga ik best wat gekke dingen doen. Maar uhm, eerst zien dan geloven hoor... Van sommige dingen die ik wil gaan doen krijg ik al bijna slapeloze nachten, zoals mezelf "opsluiten" in een kooi en ademen door een snorkel om vervolgens zo onderhand zo de bek van Jaws in te kijken. Het klinkt wel heel stoer natuurlijk. Vooral mijn moeder vind het een geweldig plan met d'r haaien fobie. Zij creëert in d'r hoofd de geluidjes er al bij.. *Tudu Tudu....* je kent het wel. Ik mag het haar niet vertellen wanneer ik het ga doen. Ik mag het daarna pas vertellen HA-HA. Ik ben benieuwd of ze überhaupt mijn filmpjes ervan wil zien, als ik het lef heb natuurlijk... En uh, parachute springen vond ze ook een top idee, not. Volgens mij heeft zij liever dat ik een keertje naar het strand ga, musea ga bezoeken en naar Kaap de Goede Hoop ga. Keep on dreaming, sorry mama. We gaan d'r een dikke, vette, te gekke, bizarre trip van maken. Huppa! Lekker paragliden, rond huppelen tussen de pinguïns, op Safari, zwemmen met zeehondjes, de hoogste bungee jump ter wereld doen (nah nee, die sla ik over), mini road trip doen en dat soort dingen.

Anyway, m'n backpack inpakken was weer knap lastig. Ik heb m'n blog die ik in maart dit jaar heb geschreven toen ik in de Filipijnen was, over de overbodige spullen die ik had meegenomen, weer eens gelezen. Conclusie? Ik heb weer ál diezelfde spullen ingepakt. Het moet gewoon... Heerlijk toch? Nagellak, make-up en m'n leukste topjes meenemen? Maar goed, nieuw record: dit keer is m'n backpack 13 kilo in plaats van 14 kilo. Wat een topper ben ik toch...

Wat was ik blij toen ik alles geregeld en ingepakt had zeg. Iedereen denkt dat het "lekker op vakantie gaan is", maar geloof me: het is toch echt wel even anders dan dat. Het is een avontuur wat de nodige voorbereiding vraagt: welk openbaar vervoer is veilig? Wat zijn relaxte hostels? Hoe pak ik m'n backpack het best in? Inentingen nodig? Visum nodig? Maar ook het regelen van een internationaal rijbewijs, alvast wat Zuid Afrikaanse randen regelen, een simkaart fixen want ja stel je voor dat ik onbereikbaar ben en ik m'n sociaal media verslaving niet kan voortzetten en niet direct m'n filmpjes, foto's en blogs kan droppen of al die belangrijke appjes kan beantwoorden? Dat levert afkickverschijnselen. Je hoort het al: het is ZWAAR, hahaha.

Om half drie reden we naar Schiphol, om vervolgens vet lang in de rij te staan bij de incheck balie met als gevolg dat ik eigenlijk geen tijd meer had om een Mac te halen en naar binnen te schuiven omdat er op het bord al "Boarding now" stond. Toch maar wel gedaan... Er van genoten heb ik niet echt, maar m'n buik was in ieder geval een beetje gevuld voor het geval dat het eten niet lekker was in het vliegtuig. Dat overkomt me soms nog wel eens namelijk... Baaaah bah.

Eenmaal in het vliegtuig aangekomen bleek het dat ik twee relaxte gasten naast me had zitten. Wat een opluchting... Beter dan een tuffende luidruchtige Chinees naast me die vis chips eet, geen Engels spreekt en aan m'n stoel juttert zoals ik de vorige keer had. Eentje gaat een half jaar naar Vietnam om daar kitesurf les te geven. De andere gaat een jaar op rondreis en vliegt ook op Vietnam als eerste bestemming. Altijd leuk dat soort verhalen en vooral inspirerend! Het eten is me ook alles meegevallen: een pasta met kaas saus en doperwten en daarna een kip snack. Al met al een fijne eerste vlucht!

Eenmaal aangekomen op Doha, Qatar was ik meteen opzoek naar de grote Teddy. Ik had dit namelijk gezien bij anderen op foto's. En JA, hij viel niet te missen! Selfie time en gauw weer door. M'n hoogtepuntje op Doha!
Aangezien ik nog met de mannen uit het vliegtuig was en zij best moesten opschieten voor hun volgende vlucht (naar Bangkok en Ho Chi Min) mochten ze meteen doorlopen bij de controle zonder in de rij te staan. Ik liep er uiteraard achteraan, net VIP, lekker iedereen voor bij. Dat scheelde me weer een rijtje van minimaal een halfuur. Helemaal mooi! Na een zak chips leeggegeten te hebben en wat appjes te hebben verstuurd was het alweer tijd om te boarden. Ik moest plassen, maar als je eenmaal door de "boarding controle" bent kun je meestal niet meer naar het toilet. Opnieuw kreeg ik voorrang en dat terwijl ik een gare rugzak op m'n rug heb: ik mocht nog voordat de business klanten het vliegtuig in gingen het vliegtuig al in! Als eerste het toilet mogen onder kladderen voelde toch wel als een eer (grapje). Deze vlucht duurde 9 uur en ik dacht echt f*ck my life, wat lang. Maar ik zal je zeggen, ik heb niets mee gemaakt van de reis. Non stop geslapen. Zo ontzettend lekker!

Eenmaal aangekomen op Cape Town International Airport verliep alles vlekkeloos, ik was binnen no time door de paspoort controle heen, toen ik bij de band aan kwam trof ik direct m'n backpack aan en m'n simkaartje die ik moest ophalen op het vliegveld zat binnen 3 minuten in m'n telefoon en ik was dus direct bereikbaar. Helemaal top geregeld hier! Daarna snel de Uber taxi app gedownload en een taxi geregeld naar CampsBay. Het is echt heel vervelend hier, lig in m'n bikini aan een prachtig strand in 28 graden. Vanavond ga ik Melanie opzoeken en daar een nachtje slapen! Leuk leuk leuk!

Liefs en tot gauw!

  • 19 Oktober 2016 - 16:40

    Roland:

    Prachtig weer.

  • 19 Oktober 2016 - 16:45

    Cathy:

    Genoten van je eerste verslag!!Verheug me op de volgende!!
    Doe voorzichtig en genieten maar!!!liefs opa en oma!

  • 19 Oktober 2016 - 19:53

    Arie:

    Geweldig weer

  • 24 Oktober 2016 - 18:01

    Marion:

    Alsof ik je reisgenoot ben. Weer helemaal dol enthousiast op je reisverhaal.
    Dit wordt een fijne vakantie.
Eline

Bucketlist: - Japan - Filipijnen - Cuba - Nepal - Bahamas, Pig Island! - New York - Dubai - Istanbul - Australië

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 340
Totaal aantal bezoekers 12639

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 08 November 2016

Cape Town

10 Maart 2016 - 26 Maart 2016

The Phillipines

29 November 2015 - 11 December 2015

Ola Mexico!

04 September 2014 - 12 Oktober 2014

Tanzania 04-09-2014!

Landen bezocht: