Krokodillen farm, paragliden en Lions Head - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline - WaarBenJij.nu Krokodillen farm, paragliden en Lions Head - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Eline - WaarBenJij.nu

Krokodillen farm, paragliden en Lions Head

Door: Eline Andeweg

Blijf op de hoogte en volg Eline

24 Oktober 2016 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Joehoeee,

Ik heb het nog steeds hartstikke slecht naar m'n zin dus ik wil al die stomme ervaringen graag met jullie delen in m'n derde blog!

Eergisteren ben ik twee Nederlandse jongens (Joris en Kasper) en een Duitse (David) naar een krokodillen farm gegaan. We zijn in een kooi gegaan en we konden ze van dichtbij bekijken. Ik dacht dat het eng was maar dat was totaal niet het geval. De kooi was van glas dus dat was super tof. We hebben ze zelfs nog aangeraakt! Nadat we in de kooi waren geweest en ik een paar leuke go pro filmpjes had gemaakt zijn we daar gaan lunchen. We wilden een crocodile pie bestellen, maar die was uitverkocht. Wtf? Erg knap op een krokodillen farm. 'S avonds zijn we uiteten geweest en heb ik de eerste kakkerlak gezien. Baaaahbaaah.

Gisteren ben ik wezen paragliden vanaf Signal Hill. Ik werd door de taxi naar de top van de berg gereden en daar stond mijn gids klaar. Ik werd in een mooi tuigje gepropt en met m'n go pro in m'n handen dacht ik er helemaal klaar voor te zijn. Op dat moment liet m'n go pro me in de steek en gaf een error. Dat had ik weer... Uiteindelijk heeft m'n gids zijn eigen go pro aangezet en kon ik uiteindelijk de foto's en filmpjes kopen voor 15€. OK. Het was een super toffe ervaring en verre van eng. Prachtig uitzicht over Kaapstad,... Het drukke centrum, de mooie bergen, de natuur, de zee. Enorm van genoten. Toen we over de zee "vlogen" heeft m'n gids nog wat trucjes gedaan, half over de kop en een kleine vrije val... Of hoe je dat ook noemt. De landing was op Greenpoint, aan zee. Echt een aanrader!

Aangezien het lekker weer was ben ik daarna naar CampsBay gegaan, waar ik twee Nederlandse meiden ontmoette. Super aardige meiden met ook de nodige reiservaring dus het ging alleen maar over alle reizen die we alle drie hebben gemaakt. Heel gezellig mee gehad. 'S avonds zou ik met Kasper, Joris, David en Ilonka (Zij woont hier in Zuid Afrika en was zwaar relaxed) naar Caprice gaan. Een drukke tent op de zondagavond aan de boulevard van CampsBay. Eenmaal aangekomen was het belachelijk druk waardoor we besloten naar een of andere high class tent te gaan. Was best prima, zeker na een malibuutje of zes en een of andere jagermeister shot met redbull ofzo, gadverdamme. De tent sloot om drie uur en die mafkezen wilden nog door naar de volgende tent. Gelukkig was 'ie dicht. Lucky me. Ik heb ook enorm genoten van Kasper z'n moves: bak-een-ei move, snowboard move enzovoort. Wat een jarige held was dat die avond.

Vandaag werd ik wakker met een kater en voelde me echt slecht, maar na een chicken burger als ontbijt ging het een stuk beter. Samen met David ben ik naar Lions Head gegaan. Wat een TOP idee, lekker ander halfuur naar boven hiken met een kater in de hitte. Aller slechtste idee ever. Morgen denk ik veel spierpijn. Ik was bang, durfde niet meer naar boven en niet meer naar beneden, de heldin... Ik was moe, het was warm, ik had dorst. Ik heb ander half uur lang geklaagd. Ik wilde halverwege terug, beu en te bang. Maarja ik moest wel naar boven om dat perfecte plaatje te schieten en te laten zien dat ik geen pussy ben. Ik zag namelijk ook kinderen deze klim maken... Ok.

Uiteindelijk eenmaal aangekomen op de top (bijna 700 meter!) was het uitzicht WAANZINNIG. Na de foto's en eventjes uitrusten zijn we weer naar beneden gegaan, en ja dit duurde ook nog een uur en was ook kut en niet leuk. Ik ben wel blij dat ik het gedaan heb, want ik heb weer een kleine angst overwonnen en ik kon 'm weer afstrepen van m'n bucketlist. YEAH.
Het uitzicht was het echt waard. En nu? Nu lig ik kapot op de bank! Ik ga zo maar eens wat eten bestellen en dan bijtijds naar bedje. Ja guys, ik heb het heel zwaar hier. Heb medelijden met me haha!

Daaaag x
Eline

Bucketlist: - Japan - Filipijnen - Cuba - Nepal - Bahamas, Pig Island! - New York - Dubai - Istanbul - Australië

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 356
Totaal aantal bezoekers 12695

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 08 November 2016

Cape Town

10 Maart 2016 - 26 Maart 2016

The Phillipines

29 November 2015 - 11 December 2015

Ola Mexico!

04 September 2014 - 12 Oktober 2014

Tanzania 04-09-2014!

Landen bezocht: