Shikamoo - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Eline - WaarBenJij.nu Shikamoo - Reisverslag uit Arusha, Tanzania van Eline - WaarBenJij.nu

Shikamoo

Door: eline andeweg

Blijf op de hoogte en volg Eline

10 September 2014 | Tanzania, Arusha

Shikamoo (goede avond!),

Het is weer tijd voor een blogje.

Ik begin steeds meer te wennen aan het mooie Tanzania. Het voelt inmiddels alsof ik thuis ben en alles is hier: Hakuna Matata. ''It means no worries for the rest of your days, It's our problem-free philosophy. Those two words will solve all your problems, Lion King''. Dus op dat motto vertrouwen we dan ook maar! Gewoon lekker take it easy allemaal. Prima!

Gisterenochtend (09-09) heb ik mijn eerste meeting gehad met Marit en Alfred, hij is de oprichter van FSA. We hebben de planning doorgenomen en gekeken welke werkzaamheden ik kan en wil verrichten. Naast het geven van voetbaltraining aan meisjes van de eerste klas van de secundairy school zal ik ook samen met Thomas, coach van de FSA, training geven aan de boys U19. Stiekem hoop ik dat ik zelf ook een beetje kan meetrainen. Ik heb al wel gezien dat ik dan flink aan de bak moet!
Maar goed, naast het training geven ga ik in samenwerking met een man uit India, Milan, een filmpje maken voor de FSA. De invulling mag ik bedenken, de uitvoering en het monteren gaat Milan doen. Super leuk!
Ik ga ook een aantal administratie dingetjes doen, hierbij kun je denken aan spelers registratie.
Huisbezoeken afleggen zal ook behoren tot mijn taken, wel in samenwerking met Thomas (hij spreekt namelijk Swahili, soms kom je hier in Tanzania in de knoop als je alleen Engels spreekt!) om te kijken hoe het thuis met de kinderen gaat.
Tevens zal ik de Facebook page van de Future Stars Academy proberen wat up-to-date te houden en ga ik samen met het team toernooien organiseren. Tot slot ga ik af en toe helpen bij Walk of Love, de kinderopvang.
Zoals jullie zien een druk programma! Ik heb er zin in!

Gisteren ben ik voor het eerst gaan hardlopen. De mensen kijken mij wel een beetje raar aan want het is hier niet echt normaal om te gaan hardlopen, maar ach... kan mij het schelen! Het was heerlijk om lekker door de omgeving te rennen en hier vooral van te genieten.

Vandaag zou ik met Thomas op de office gaan werken voor wat administratieve werkzaamheden. Dit ging helaas niet door omdat hij nog aan de andere kant van de stad was. En ja dat duurt lang hier! Zo'n ander halfuur met de Dala Dala. Met een beetje pech zit je opgevouwen in het busje haha. Met nog meer pech heb je een paar dikke Afrikaanse billen half op je schoot hangen of in je gezicht... Maarja, Hakuna Matata!

Vanmiddag was de bedoeling dat Thomas en ik training zouden geven aan een groep meiden en uit deze groep de beste meiden zouden selecteren. Om 14:00 uur hadden we afgesproken om te gaan trainen. Waarschijnlijk voel je de bui al hangen... 14:15 uur niemand, 14:30 uur niemand en 14:45 uur ook niemand te bekennen. Toen zijn we maar terug naar huis gegaan. Uiteindelijk waren de meisjes er zo rond 15:15 uur, we werden namelijk gebeld door de leraar dat ze klaar stonden. Ahum... vervolgens zijn we er toch maar even naar toegegaan om ze in ieder geval even te spreken en te zeggen dat er vrijdag training is om 14:00 uur! Vooral dat !14:00! uur op hun hart gedrukt haha. Hopelijk zijn ze vrijdag op tijd.

Inmiddels ben ik ook aan het oriënteren voor een Safari een een trip naar Zanzibar. Safari's zijn onwijs duur. 2 dagen safari is ongeveer $650,-. Slik. Waarschijnlijk ga ik samen met een dame uit de VS op safari, dus dat is wel gezellig (en prettig, want dan worden de kosten lager)
De planning is, tot nu toe, dat ik alleen naar Zanzibar ga, ik heb nog niemand gevonden die met mij mee wil en kan. Dus dat betekent dat ik alleen het vliegtuig ga pakken en alles zelf ga uitzoeken. Eng, maar wel erg spannend! ;) Wat een heerlijk avontuur is dit allemaal!

Tot snel! Asante!

Xxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxxx

  • 10 September 2014 - 19:02

    Ome Jur:

    Hey ouwe globetrotter!
    Lees je reisverslagen met plezier.
    Geniet van je avontuur en hakuna matata!
    Dikke X.

  • 10 September 2014 - 19:02

    Ome Jur:

    Hey ouwe globetrotter!
    Lees je reisverslagen met plezier.
    Geniet van je avontuur en hakuna matata!
    Dikke X.
Eline

Bucketlist: - Japan - Filipijnen - Cuba - Nepal - Bahamas, Pig Island! - New York - Dubai - Istanbul - Australië

Actief sinds 19 Aug. 2014
Verslag gelezen: 246
Totaal aantal bezoekers 12696

Voorgaande reizen:

19 Oktober 2016 - 08 November 2016

Cape Town

10 Maart 2016 - 26 Maart 2016

The Phillipines

29 November 2015 - 11 December 2015

Ola Mexico!

04 September 2014 - 12 Oktober 2014

Tanzania 04-09-2014!

Landen bezocht: